Erkekler de türban taksın! - Melisa T.

Facebook’ta bir etkinlik daveti vardı. Bu etkinlik daveti bana yazın gönderilmişti ama ben daha yeni inceledim. Etkinlikte “Anadolu ve Fen Liselerinin önünü kesiyorlar” denmişti. Bende bu konu beni yakından ilgilendiriyor diye açtım baktım. Sayfada her türlü düşünce ve yapıya sahip insanların yorumları vardı. Okumaya başladım ve bir yorumu görünce sinirim acayip bozuldu. Profil resminden de anladığım gibi kız türbanlıydı. Demiş ki:” Bu sene puanım bir Anadolu lisesine yetmesine rağmen imam hatip lisesine gitmek zorunda kaldım. Bu kadar ayırdığınız yeter! Bizim de iyi bir eğitim almaya hakkımız var.” O an bir yorum yazıp kıza koca çenesini kapamasını söylemek istedim. Ama sonra tenezzül bile etme dedim kendi kendime. Bu tür muhafazakârların fikrini kürsüye çıksan da değiştiremezsin.

Birde bir insan bu kadar mı akılsız olur. İmam Hatip Liselerinde ki ders saatleri Anadolu ve Fen Liselerine oranla daha yüksek. Hele bu sene kontenjan açıklarını düşünüp lise puanlarının ne kadar aşağı düştüğünü görürsek İmam Hatip öğrencilerinin daha iyi yerlere geleceği kesin. Ve kız  “BİZİM DE iyi bir eğitim almaya hakkımız var.” derken asıl ayrımı kendisi yapmış bence.
Bazen gittiğim lisenin puanlarını  ne kadar düşürdüğünü düşününce acaba imam hatibe mi nakil olsam diye kendi kendime takılıyorum.

Diğer bir konuda üniversitede türban(!) Bir gün bir aile yakınımızla tartışıyorum bu konuyu. Size o diyalogu aktarmak istiyorum. Bana “Herkes istediğini giyebilir.”demişti. Bende “Evet giyebilir. Sokakta istedikleri gibi dolaşsınlar ama üniversiteye o kılıkla anamın bile girmesine izin vermem!”dedim. Tabi annemin böyle bir şey yapacağı yoktu ama aklıma daha iyi bir şey gelmemişti. Neyse sonra bana dönüp demez mi “ O zaman diğer kızlarda mini etek giymesin!” diye. Sinirim nasıl bozuldu nasıl hiddetlendim anlatamam. “Üniversite çağdaş, özgürlükçü bir eğitim kurumu. Oysa türban kadını aşağılayan onun özgürlüğünü ve düşüncelerini kısıtlayan bir araç. Bu iki zıt kutbu bir arada düşünmek olmaz. Üniversitede türbana izin vermek türbanı hak etmediği bir şekilde yüceltmek üniversiteye de aynı şekilde aşağılamak demektir!” dedim. Daha sonra bunları söylerken bağırdığımı fark ettim. Bağırdığım için utansam da bir anlık ilhamla söylediğim bu sözler beni gururlandırdı. Sonra tartıştığım kişinin benim söylediklerimle kendi düşünceleri arasında karasız kalışını izlemek ayrı bir zevkti!

Yani mini etek ve türbanı karşılaştırmak çok anlamsız bir şeydi. Mini etek moda akımının yarattığı  bir şey; türbansa ayrım ve eşitsizlikten doğan bir araçtı.

Güya türban namusu koruyor da namus meselesiymiş de. Yalnız karısı ya da kızı türban takınca erkeğin namusu korunmuş oluyor. Erkeğin namusu varda kadının yok mu? O zaman ben sevgilimin ve babamın türban takmasını istiyorum. Saçları gözükmemeli çünkü baştan çıkartır. Birde pantolon yerine uzun etek giyecekler. Vücut hatları belli olmamalı. Sonra namusuma laf ederler, dayanamam.

Bu yazıya verilen yanıtları görmek için tıklayınız>> RSS 2.0

0 yorum - Erkekler de türban taksın! - Melisa T. -

Yorum Gönder

GENÇ GÜNDEM

2010 Kadıköyün Sesi - Tasarım: SimplexDesign